laupäev, 1. märts 2014

Esimesed päevad Austraalias

Tere taas!

Kasutan võimalust veel blogi kirjutamiseks, sest praegu on nett siin majas tasuta käes ja võib surfata kaua jaksame. Loodetavasti saame siin olla veel nädala jagu, sest alles reedeks lubati pangakaardid saata sellele aadressile. Siis vaatame edasi.. kui tööd pole saanud, kobime vast mõnda hostelisse, sest erinevad inimesed/tööagentuurid jt on seal aktiivsed ja ka töö leidmise võimalused suuremad.

Eile ärkasime alles kell 2 päeval. magasime 12 tundi.. Tundub et ikka oli reisiväsimus ka peal. Kuna siin on nii palav, siis söögile ei pane peaaegu üldse rõhku. lihtsalt võimatu on midagi rasket alla kugistada. Tegime lihtsa salati ja paar võileiba endale. Õhtuks läksime linna. Uudistasime ringi veidi, käisime McDonaldsis söömas ja siis kella 19ks läksime His Majestys Theatre (tõlge: Kuninga Teater?) juurde, kus saime Bryce-iga kokku. Ma vist mainisin ka, et ta seal töötab lavatehnikuna. Saime siis nö. pääsme lava taha. Vaatasime mingit modernse tantsu etendust kahekesi üleval valgus-ja heliruumis. Hiljem saime minna lavale, seal madratsitel hüpata, kus tantsiti ja Bryce näitas, kuidas lavale lund tekitas (lume all mõtlen siis paberitükikesi). Ma paneks pilte ka, aga Bryce ei lubanud hetkel veel neid levitada, sest tal võib pahandusi tulla sellest kui keegi peaks nägema. Siis nägime, kuidas vanasti helieffekte tehti - merekohin, vihm, tuul jms. Päris põnev see teatri elu. Ja lõpuks siis kõige põnevam osa: teatritöötajate peoruum. Istusime seal, jõime õlut ja rääkisime erinevate austraallastega. Õhtul hiljem tuli üks tädi, kes oli just näinud, kuidas üks tüüp surnuks sõideti. Tundus päris shokis olevat. Aga kummutas ühe õlle alla ja elu läks edasi.

http://www.hismajestystheatre.com.au/   - see teater.
http://www.hismajestystheatre.com.au/eventDisplay.aspx?ID=1403   - etendus, mida vaatasime

Istusime seal paar tunnikest ja pärast Bryce näitas meile linna. Kuna oli ka reede õhtu ja lisaks lõppes kaks festivali ja Bruno Marsi kontsert, siis oli linn ikka päris rahvast täis. Nägime ära peamised peotänavad jms. Südaöise rongiga saime koju. Bryce hoiatas, et rongis võime igasuguseid ime asju näha ja ikka võib ka. Esimesel päeval nägime, kuidas üks ema oma lapse peale väga kõvasti karjus ja peksta ähvardas. Sellel öisel rongil oli nii palju joonud inimesi, mis väljendus lärmis ja tülinorimises. Saime täpsed juhendid oma ette olla ja jama tekkimise korral jalga lasta. Öösiti on tänavatel ja rongides päris palju politseinikke ja turvatöötajaid. igas rongi vagunis on 2-4 turvat + veel igas peatuses mõni.

koju jõudes käis Bryce veel mcdonaldsis, sõime kõhu täis ja magama ära. Täna öösel oli üli palav. Kakkusin öö jooksul igaks juhuks selga pandud paksemad riided ära. (Meil ei ole ikka veel tekki ega magamiskotte :D)

Räägiks siis hindadest ka natuke. Vahetasin eestis raha kaasa. 1 euro eest sain 1,47 AUD-i.
2 liitrine piim - 2 AUD
700g hommikusöögihelbed - 7 AUD
vesi restos/kioskis 0,5 L - 2 AUD
päevane rongipilet - 11.90 AUD
kuuajane kõnekaart - 30 AUD
mcdonaldsi big mac eine - 9.10 AUD
Suur sai - 1 AUD

Kõige hullem pole, aga kui ikka töötu oled, siis pead jälgima, mida ostad. riided tundusid küll mõnes poes päris odavad olema, aga ei ole päris täpselt jälginud. kui kauem siin olen olnud, oskan ka täpsemalt rääkida.

Täna oleme praktiliselt terve päeva toas olnud, sest õues on 38 kraadi sooja (päikese käes oli tunne nagu saunas oleks). Oleme saatnud cv-sid laiali, teinud tööportaalidesse kuulutused jne. Homme plaanime minna hostelitesse ka vaatama.

Ahjaa, siin Austraalias on ilmselgelt lubatud joogise peaga sõita. Mingi piirini muidugi. Aga meie võõrustaja on mõni päev ikka päris "korralikus" seisus koju tulnud.. ise sõidab veel tsikliga ja ütles, et on kihutaja ka. Sellised asjad tõenäoliselt lõppevad ükskord päris kehvasti.

Praegu kirun ennast, et nii palju asju kaasa vaja tarida oli.. Ei jaksa ju kokku 30t kilo vedada. Pean välja mõtlema mingi süsteemi või siis kui midagi muud tõesti üle ei jää, loobuma mingitest asjadest.. Kurb!

Natuke Perthist ka:
elanikke on umbes 1,9 miljonit
Tegemist siis lääne osariigi pealinnaga
Sydneyst 3200km kaugusel

Ja Armadale, kus me praegu elame, on äärelinn, kus on u 13 000 inimest.

Kui kellelgi mõni konkreetne küsimus on, siis kirjutage mulle facebooki või siia kommentaaridesse või meilile: katre001@hotmail.com